Październik już od 1985 roku jest miesiącem walki z rakiem piersi. W 2008 roku 15 października ustanowiono Europejskim Dniem Walki z Rakiem Piersi. Tak więc, październik jest miesiącem podnoszenia świadomości raka piersi. Decydujące znaczenie w kontekście profilaktyki i zapobiegania rozwojowi tego nowotworu ma jego wykrycie na wczesnym etapie. Jednym z pierwszych elementów jest samobadanie piersi. Firma kosmetyczna AVON od lat wspiera profilaktykę raka piersi i prowadzi kampanię edukacyjną, której symbolem jest „Różowa wstążka”.
28 października 2022 roku po raz kolejny przedstawicielki firmy AVON współpracujące z pielęgniarką szkolną, prowadziły spotkania z uczennicami klas IV. Prezentacja, a przede wszystkim nauka samobadania, a nawet utwór Natalii Nykiel zachęca nastolatki do regularnego samobadania.
Sylwia Artuna - Specjalista pielęgniarstwa w środowisku nauczania i wychowania